قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار تا 1 میلیون دلار خواهد رسید!
نوشته شده توسط : علیرضا

 

مدیرعامل صرافی بایننس در تازه‌ترین مصاحبه خود به تشریح پیش‌بینی خود از قیمت بیت کوین پرداخته است. به‌عقیده او، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار یا ۱ میلیون دلار هم امکان پذیر است.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس معتقد است که قیمت بیت کوین به ده‌ها برابر قیمت فعلی‌اش خواهد رسید. این در حالی است که تاریخ دقیقی از سوی ژائو مطرح نشده است. به‌گفته او تعیین زمان دقیق برای این پیش‌بینی دشوار است.

دیدگاه چانگ پنگ ژائو در ارتباط با قیمت بیت کوین همواره مثبت بوده است. از سوی دیگر، او علاقه چندانی به بیان دیدگاه‌های کوتاه‌مدت خود در ارتباط با قیمت بیت کوین ندارد، چرا که نوسانات این بازار زیاد است و این احتمال وجود دارد که برخی، برداشت‌هایی نادرست از صحبت‌هایش داشته باشند.

او در اظهار نظر تازه خود گفته است که مسیر قیمت بیت کوین به سمت بالاست. او در ادامه تأکید کرد که صحبت‌هایش را نباید به‌عنوان راهنمایی مالی و ملاکی برای تصمیم گیری قلمداد کرد و تنها نظر شخصی او هستند. با این حال او گفت که به عملکرد بیت کوین در طولانی‌مدت اطمینان دارد.

با فرض اینکه قیمت بیت کوین در حال حاضر ۱۰,۰۰۰ دلار باشد، پیش‌بینی تازه ژائو نشان می‌دهد که باید خود را برای جهشی ۱۰۰ تا ۱,۰۰۰ برابری قیمت در سال‌های آینده و بلندمدت آماده کنیم. ژائو چند سال آینده را به‌عنوان تاریخ تحقق گفته‌هایش عنوان کرد. او در این رابطه گفت:

اگر بیت کوین امروز ۱۰۰۰۰ دلار باشد، طی چند سال آینده به ۱۰۰,۰۰۰ دلار، ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار و بیشتر می‌رسد. فکر می‌کنم که این احتمال وجود دارد، اما از اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد مطمئن نیستم.

او در ادامه به نکاتی اشاره کرد که به ‌عقیده او ممکن است در روند صعودی بیت کوین تاثیرگذار باشند و قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را بالا ببرند.

او از تسهیلات کمی فدرال رزرو آمریکا و کشورهای دیگر از جمله دلایلی یاد کرد که باعث تسریع روند افزایشی قیمت بیت کوین می‌شوند. به‌گفته وی تا پایان سال، درست به‌مانند برنج، غذا و سایر اقلام ضروری، بیت کوین نیز با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد.

چند ماه تا پایان سال ۲۰۲۰ باقی مانده است و به نوعی می‌توان اهدافی کوتاه‌مدت برای معاملات در نظر داشت. از همین رو، فکر می‌کنم که این عوامل تاثیر خود را خواهند گذاشت و این تاثیرات را در حوزه ارزهای دیجیتال خواهیم دید.

آیا قیمت بیت کوین به روند صعودی برگشته است؟

قیمت بیت کوین با سطح 8,000 دلار در دو هفته گذشته برخوردهای زیادی داشت و این قیمت کلیدی پس از شکسته شدن حمایت 9,400 دلار، نقش مهمی را در تصمیم‌گیری معامله‌گران ایفا کرد. پس از کاهش 1,700 دلاری قیمت بیت کوین در تاریخ 24 سپتامبر، حالا به نظر می‌رسد که با وجود رشد‌های اخیر بازار، بیت کوین و آلت کوین‌ها از روند نزولی‌شان پا پس کشیده‌ باشند.

به نقل از کوین‌تلگراف، تحلیلگر معروف توییتر با نام کاربری Big Cheds عقیده دیگری دارد. به گفته او در توییتر، فضای ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک همچنان نزولی خواهد بود اما دورنمای بلندمدت بازار همچنان صعودی است.

بازگشت روند ممکن است!

این کاربر که تحلیل‌هایی را برای شبکه CNBC ارائه می‌دهد، با یادآوری کندل هفتگی بیت کوین که در تاریخ 6 اکتبر (14 مهر) بسته شد، به الگوی شکل گرفته انبرک در دره (tweezer bottom) اشاره کرد. این الگو زمانی شکل می‌گیرد که دو کندل پشت سر هم که سایه بالا یا پایین دارند، شبیه یکدیگر بوده و شکل انبرک یا قیچی را به خود بگیرند.

این الگو می‌تواند نشان دهنده احتمال وقوع بازگشت روند در نمودار قیمتی هم باشد. اعتبار الگوهای نمودار شمعی و قدرت آن‌ها معمولا به تایم‌فریم نموداری که در آن تشکیل شده‌اند بستگی دارد، به طوریکه هر چه تایم‌فریم نمودار بالاتر برود اعتبار الگو هم بیشتر می‌شود. از این جهت الگوی انبرک در دره در تایم‌فریم هفتگی اعتبار و قدرت بالایی خواهد داشت.

این تحلیلگر با اشاره به شکل‌گیری این الگو در نزدیکی نوار پایینی شاخص بولینگر باندز که نشان‌دهنده قرار داشتن قیمت در سطح نسبتا پایینی است، افزود که بیت کوین در شرایط اشباع فروش به سر می‌برد. او همچنین گفت که کندل هفتگی اخیر بیت کوین با قدرت کافی بسته نشده است.

بیگ چدز در این باره گفت:

حمایتی که در این محدوده وجود دارد، از حرکات قیمتی در جولای 2018 و همینطور می 2019 شکل گرفته است. پس احتمال اینکه جهشی در کوتاه مدت رخ دهد، پایین است. علاوه بر این یک واگرایی صعودی مخفی در اندیکاتور OBV با قیمت شکل گرفته است که تداوم روند صعودی را در بلندمدت نشان می‌دهد.

وضعیت بازار در حال حاضر: هم صعودی، هم نزولی!

تحلیلگر CNBC عقیده دارد که بازار در بلندمدت عملکرد مثبتی خواهد داشت. بیگ چدز در این باره گفت:

به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال همراه با پیشرفت فناوری به رشد خود ادامه خواهد داد و ما شاهد این هستیم که صرافی‌ها خود را با بازار پرنوسان سرمایه‌گذاران خرد و نهادی وفق می‌دهند. دیدگاه من در بلندمدت به شدت خوشبینانه است.

نظر چدز در میان‌‌مدت و همچنین سال آینده نیز بیشتر یک دیدگاه خنثی همراه با شیب صعودی ملایم است. هر چند در حال حاضر او عقیده دارد که عملکرد بازار در ماه‌های آتی همچنان روند نزولی را دنبال خواهد کرد.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: